B. Demirkazık 2013

Ekip
Korkut Güven, Erdal Altıntaş, Halit Çelik, Zafer Turan, Kenan Sevinç
Dağa Hareket ve Kamp
Aladağlar zirve tırmanışları etkinliği için 19 Temmuz’da Bursa’dan otobüsle yola çıktık. İlk tırmanış olan B.Demirkazık zirvesi için 20 Temmuz sabahı Çukurbağ köyü yol ayrımından traktörle Arpalık yaylasına gittik. Buradan kamp yüküyle 1 saatte Teke pınarına vardık. 30 dakikalık bir molanın ardından yola devam ederek 1,5 saatte Çağal yaylada, obanın hemen karşısında kampımızı kurduk.
Tırmanış
21 Temmuz sabahı 05:30’da kamptan ayrıldık. Mevsimlik gölden geçerek doğu geçidine girdik. Sağ yandaki kayaların üzerinden basit tırmanışlarla 1 saat 45 dakikada bele ulaştık. Burada biraz dinlendikten sonra emniyet kemerlerimizi giydik ve külaha doğru tırmanışa geçtik. Külahtaki setlerden mola vermeksizin tırmanışımızı sürdürerek 2 saatte zirveye ulaştık. Saat 09:30’du. Zirvede yarım saat kadar kaldıktan sonra inişe geçtik. Rota üzerinde 50 metrede bir yerleştirilmiş olan boltların dışında aralarda da sağlam yerleştirilmiş sikkeler vardı. İnişte boltlardan aldığımız emniyetlerle 4 iniş yaptık. Geri kalanı serbest inerek çarşaktan tekrar bele ulaştık. Buradan ilkin sol yandaki kayalık zeminden ve ardından da çarşağa girerek geçidin alt kısımlarına ulaştık. Burada doğu duvarına en yakın konumdaki kayalık zeminden devam ederek mevsimlik göle ardından da kısa sürede kampımız ulaştık.
Hava Durumu
Faaliyet öncesi aldığımız hava raporları havanın günlerce açık geçeceği şeklindeydi. Gerçekten de 2 gün süreyle hafif kuzeyli rüzgarlar eşliğinde tamamen açık ve net bir hava hakim oldu.
Teknik Malzeme
50 metrelik 2 yarım ip, kask, emniyet kemeri, iniş malzemeleri. Sikke, çekiç ve perlonlar taşındı ancak kullanılmadı.