Erciyes Kuzey Buzul Rotası Tırmanışı

Faaliyet Raporu

20-21 Aralık 2014 ERCİYES KUZEY BUZULU-ZİRVE -ŞEYTAN ROTASI TRANSI (3.917 M.)
Rota : Kuzey Karbuz Rotası
Tarih : 20-21 Aralık 2014
Hadak Dağ Evi’nden çıkış: 05 00
Zirveye varış : 21 Aralık 2014 Saat 11 00
Kullanılan malzeme : Kask, kazma, krampon, tam ip, kar ve buz emniyet malzemeleri
Katılımcılar : Halit Çelik, Ali Gürel, Sedat Türe
Faaliyet Detayı:
19-20 Aralık 2014 Cuma -Cumartesi
21:30 : Bursa’dan Otobüs’le Kayseri’ye hareket.
06:30 : Kayseri’ye varış
08.00 : Kayseri Merkezden Hacılar ilçesine hareket.
11:30 : Hacılardan kiraladığımız traktörle su deposuna hareket.
13:30 : Su deposundan yürüyerek Sütdonduran Yaylası dağ evine hareket. 15:30 Dağ evine varış
21 Aralık 2014 Pazar
05:00 : Dağ evinden hareket
11:00 : Erciyes zirve
14:30 : Faaliyetin Oteller bölgesinde son bulması.
21:00 : Bursa ya hareket.
Ben ve Sedat Bursa’dan bindiğimiz otobüse Ankara’da Ali de katıldı Cumartesi sabah otobüsten inince şehirde fazla oyalanmadan Hacılar otobüsüne bindik. Hacılarda bizi Hadak kulübünden Fazlı abi karşıladı. Çay ve sohbet kısmından sonra Hadak’tan Dağ evinin anahtarını aldık. İlçeden eksikleri tamamladık. Güzel bir yemek yedik ve saat 11:00 de Fazlı abinin traktörüyle yola çıktık. Havanın biraz kapalı olması bizi biraz düşündürüyordu fakat su deposuna gelince hava açıldı.
Traktör kar yüzünden su deposundan yukarıya çıkamadı. Çantaları yüklendik, Fazlı abiyle vedalaşıp düştük yola.
Saat 13:30 da Sisli bir havada, karda bata çıka dağ evinin yolunu tuttuk.
2 saatlik yürüyüşün ardından o muhteşem dağ evine ulaştık. Dağ evine yerleştikten sonra rotayı incelemek ve etrafı dolaşmak için dışarı çıktık. Sislerin arasından yarın çıkacağımız rota muhteşem görünüyordu. Yeme içme faslından sonra yattık .
Pazar sabahı saat 03:00 kalktık. Kahvaltı yapıp çantalarımızı toparladık. Bu arada uyku tulumu , mat ,ocak , yemek için kap kacak almaya gerek yokmuş. Bütün her şey dağ evinde mevcut .
Saat 05:00 da dağ evinden hareket ettik. Bir süre sonra Sedat iyi olmadığını, devam edemeyeceğini söyledi. Hacılara geri dönüş kararı aldı. Ali ile devam ettik. Dağ evinden sonra sağ taraftan su yolu gibi düz yoldan sola doğru kıvrılarak rotanın dibine geldik. Kar genelde sert olduğu için fazla batmadı.
Saat 08:00 de Tarak kayaların altına geldik en soldaki birinci ve ikinci kayanın arasından geçerek rotaya girdik. Kayaların üzerinde bir şeyler atıştırıp sıvı alarak yükselmeye devam ettik . Rota çok değişkenlik gösteriyor bazen bele kadar karda ilerledik bazen sert karda. Rotanın eğimi genelde 50-60 derece arası Tarak kayaları geçtikten sonra hafif sağa geniş kulvardan yükselmek gerekiyor. Zive sırtına yaklaşırken rota biraz daha dikleşiyor. 70-75 derece eğime çıkıyor. Ortadaki kayalığın sağındaki kulvardan zirve sırtına varılıyor
Saat 11:00 Sırt hattı ve karşımızda zirve. Çok rüzgar olduğu için fazla duramadık. Fotoğraf çekip Şeytan rotasından inişe geçtik. Saat 14:30 da kayak merkezinde faaliyeti sonlandırdık. Bizi bekleyen Sedat ve Fazlı abiyle buluşarak Hacılar sonra Kayseri’ye hareket ettik. Kayseri merkezde mükemmel pide ziyafeti çektikten sonra akşam Bursa otobüsüne yetiştik .
Not: Dağ evini kullanmamızı sağlayan Hadak kulübüne bizimle ilgilenen Fazlı Abiye, Ahmet Duran’ a ve emeği geçen herkese teşekkür ediyoruz.