K. Demirkazık 2013

Ekip
Korkut Güven, Erdal Altıntaş, Halit Çelik, Zafer Turan, Kenan Sevinç
Tırmanış
B. Demirkazık tırmanışının ardından ertesi günü Çağal yayladaki kampımızdan saat 07:00’de yola çıkarak Apışkar boğazına doğru yükselmeye başladık. Bizden 1 saat kadar önce 3 kişiden oluşan bir başka ekipte K.Demirkazık için yola çıkmıştı. Apışkar’ın üzerinden sağa sırt hattına dönerek ilerlemeye başladık. Sırtın ortasındaki tepenin solundan yamacın batı yüzüne geçtik. Burada kırıklı ve slab yüzeylerden yan geçişle güney bacasının altına geldik. Bizden önceki ekip bacanın içinde tırmanışta olduğu için oturup onların bacanın üzerine çıkmalarını bekledik. 45 dakikalık bir bekleyişin ardından tırmanış için hazırlıklarımızı yapmaya başladık. Emniyet kemerlerimizi giydik. İki iple beraber diğer teknik malzemelerimizi de yanımıza aldık. Su ve kimi ihtiyaçlarımızı bir çantaya doldurup diğer çantaları burada bıraktık ve tırmanışa geçtik. Tutamak ve basamakları bol olduğu sağlam ve dik yüzeyden tırmanarak bacanın altına geldik. Burada bulunan iki sikkeden alınan emniyetle Zafer bacayı tırmandı. Yukarıda bulunan bolt ve sikkeden alınan üstten emniyetle de teker teker yukarı çıktık. Bizden önceki ekipte bu sırada geldi ve baca inişine başladı. Bizlerde batıya dönen yüzeyde tırmanışımızı sürdürerek sırta çıktık. Buradan biraz iniş ve yan geçişle zirve kütlesine geçtik ve beş on dakikalık bir tırmanışla saat 11:30’da zirveye ulaştık. Saat 12:00’ de zirveden ayrıldık. Zirvenin biraz aşağısında bir babada takılı olan perlondan aldığımız emniyetle zirve kütlesinden, bacanın bulunduğu kütlenin geçiş noktasına 15 metrelik bir iniş yaptık. Baca kütlesine geçtikten sonra biraz aşağıda bulunan bir sikkeye emniyeti artsın diye bir sikkede biz ekledik ve 50 metrelik bir inişle bacanın üstüne ulaştık. Bacadan çantalarımızın olduğu yere kadar iki ip inişi yaptık. İlkin 30 metre kadar aşağıya, oradaki bir başka bolttan da aldığımız emniyetle 30 metre aşağıdaki çantalarımızın yanına indik. Buradan da hızla dönüşe geçerek 16:30’da kampımıza ulaştık
Hava Durumu
Tamamen açık ve kuzeyli hafif rüzgarların etkisiyle biraz serin bir hava hakim oldu.
Teknik Malzeme
50 metrelik 2 yarım ip, kask, emniyet kemeri, iniş malzemeleri, sikke, çekiç ve perlonlar