Elbruz Kış Tırmanışı 2018

Faaliyet Raporu

Ekip:Ayşe ARABACI ,Halit ÇELİK

TARİH: 10-15 MART 2018

MALZEME: İP, EMNİYET KEMERİ, KLASİK KAZMA ,KRAMPON.Eksik malzemeleri terskolden yada, cheget kasabasından temin edebilirsiniz ,gaz kartuşlarını 1 buyuk 1 adet küçük kartuşu ceget ten 650 ruble karşılığında temin ettik.

HAVA ve ZEMİN DURUMU: sabah saatlerinde sert kar ve buz öğleden sonra yumuşak kar,hava durumu zirve gününden bir  önce ki gün ve zirve günü 2 gün açık

ULAŞIM  VE  KONAKLAMA:

AZAU (2180m):OTELDE konaklama 1 gece

GARABASHI  Teleferik istasyonu (3800m)

BAREL HUT (4160m)

FAALİYET  GÜNLÜĞÜ:

9 MART  CUMA     PEGASUS  23:25 UÇAĞI İLE Minarely Voody ye geldik uçuş 2 saat sürdü ama hava alanından çıkışımız saat 3:00 ü buldu .

.Hava alanında bizi daha önce konuştuğumuz MUHTAR abinin gönderdiği taksici karşıladı  3 saatlik bir yolculukla terskol e yakın bir köy olan elbrus köyüne Muhtarın evine geldik ,muhtar bize biraz uyuyun dinlenin azau ya öyle gideriz  bu saatte heryer kapalı dedi ,muhtarın evinde saat 9:30 a kadar uyuduk ,kahvaltı yaptık ,yine aynı taksiyle önce cheget kasabasına kartuş almaya gittik orası da turistik kayakçı kasabası kartuşlarımızı alıp Azau kasabasına geçtik kasabalar arası 15 dk falan .Azauda  eski teleferikle 3450 mt yeçıktık  eski teleferik istasyonundan  yeni teleferikle Garashi teleferik istasyonu 3800m çıkarız sanıyorduk ama yeni teleferikle devam edilmiyormuş

Bizde günü değerlendirmek için çantaları bırakıp 3800mt lere kadar aklimatize tırmanışı  yapıp teleferikle azau ya geri indik

.10 MART cumartesi geceyi Azau da otelde kaldık 2000 ruble iki kişi .

.11 Mart sabah kahvaltıdan sonra Yeni teleferikle 3850 mt son istasyona çıktık Hava kapalıydı verüzgarlıydı.Kafeye girdik kafe sahibi ne 4100 mt ye Çıkmak istediğimiz söyledik biz bir şeyler içerken o kar motoru olan hemde pruit11 de bareli olan Ahmet adlı motorcuya söyledi Ahmetle Barel hut 4160m e e çıktık 4 gün artı kar motoru parası 5000 rubleye anlaştık.

.12 Mart çok krüzgarlı bir havada uyandık kahvaltıdan sonra 4600 mt lere kadar aklimatize tırmanışı yaptık .öğleden sonra hava açtı .Zaten sürekli Bursadan Erkan Özbakır arkadaşımız dan hava raporu alıyorduk 13 mart günü havanın

güneşli olduğunu öğrendik.

13 MART  Zirve Günü : sabah 03:30 da kalktık saat 05:00 da snowtrek le 4300mt e kadar çıkabildik halbuki 4600mt civarına çıkmayı umuyorduk buzdan dolayı araç fazla yükselemedi snow  trek için 4000 ruble verdik .Ayşeyle beraber 4800mt  e kadar çıktık hava oldukça soğuktu kaztüyü montlarla yürüyoruz.Ayşe ayağını donmaya ve hissetmemeye başladığını söyledi kendisi için devam etmenin çok tehlikeli olacağını ve dönmek istediğini söyledi  ve dönüş kararı aldı Ben tek başıma devam ettim güneşli ve soğuk bir havada saat 15:00 te zirveye ulaştım rota o kadar kar yağmasına ve fırtınaya rağmen çok belli oluyor doğu zirvesinden ayrılıp Batı zirvesine yükselirken sabit hatlar koymuşlar ama girme ihtiyacı hissetmedim rota boyunca sert karda yürüdüm,havada hep açıktı.bir iki fotoğraf çektirdim hemen dönüşe geçtim inerken çok yorulduğumu hissettim saat18:00 civarı barele geri döndüm.O gece Barelde yattık

.14 MART  sabah 9:00 gibi teleferik le Azau ya indik bir kafede kahvaltı yptık Muhtarı aradık geldi öğlene doğru onun köyüne Elbrus köyü ne gittik mükemmel bir şaşlık ziyafeti çektik .Taksiyle saat 6 gibi havaalanına gittik sabah 04:45 uçağıyla yurda döndük.